تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/09 - 17:09
کد خبر: 326176

دبیران کل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) تودیع و معارفه شدند

مراسم تودیع و معارفه دبیران کل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع)صبح امروز در سالن همایش های دانشکده پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مراسم تودیع و معارفه دبیران کل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) صبح امروز در سالن همایش های دانشکده پزشکی تهران برگزار شد. در ابتدای این مراسم مسئول اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: با یاد امام راحل، شهدای راه حق و فضیلت به ویژه شهدای شورای عالی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) آیین تکریم حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) و معارفه حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) را آغاز می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری گفت: لازم می دانم خداوند متعال را شکر کنم از اینکه توفیق عنایت کرد از آغاز طلبگی ام به امر تبلیغ و در خدمت رهبر فرزانه و یگانه دوران آیت الله العظمی امام خمینی باشم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص بیش از ۳۵ سال مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بودم. از سال ۶۵ که از سوی ایشان ماموریت یافتم تا به امروز در مراحل مختلفی مورد عنایت ایشان قرار گرفته ام. روز اولی که با برادر بزرگوارمان حجت الاسلام والمسلمین حجازی گفتگو کردیم، فرمودند مقام معظم رهبری از شما راضی است. من خیلی خوشحال شدم که در رکاب مقام معظم رهبری بوده و هستم. لازم می دانم از عنایت، محبت ها و الطاف رهبر انقلاب و دفتر ایشان، آقای قمی و اعضای شورای عالی که در این ۱۵ سال همواره پشتیبان و حامی برنامه های مجمع بودند، قدردانی کنم.

وی افزود: از آیت الله مصباح یزدی، آیت الله شبستری، از همه همکارانم، عزیزانم، معاونان محترم مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دوره های مختلف تقدیر می کنم. کار و تلاش و مسئولیت در هر دوره و هر وقتی به خاطر ضروریت های خود ممکن است بداخلاقی ها و خوش اخلاقی هایی داشته باشد، از همه همکارانم که هستند و چه آنان که به نحوی رفته اند تشکر می کنم و اگر دل نگرانی و ناراحتی نسبت به بنده صورت گرفته، بدانید که فقط برای کار بوده است از آنان درخواست حلّیت و رضایتمندی دارم و امیدوارم که خداوند به آنان اجر و پاداش فراوان عنایت کند.

اختری در تشریح فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دوران مدیریت خود اظهار داشت: نسبت به فعالیت های مجمع در این ۱۵ سال، بنده نمی توانم در یک خلاصه و وقتی که در نظر گرفته شده توضیح دهم. من در یکی از مجامع عمومی بیش از ۵۰ دقیقه شرح برخی از فعالیت ها را ارائه کردم. انصافا فعالیت ها بسیار گسترده است. لازم می دانم از همه کسانی که در انجام این مسئولیت به هر نحوی کمک کردند، از رؤسای جمهوری، وزار، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و ارگان های دیگر از ما حمایت و پشتیبانی کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: گله مندم از نبود امکانات برای ایتام آل محمد(ص) که نیازمندی ها و توقعات آنها بسیار بیش از آن است که بخواهم توضیح دهم. اهدافی که برای مجمع درنظر گرفته شده سازمان دهی وضعیت شیعیان و نشر معارف اهل بیت(ع) بر اساس وحدت، تقریب بین مذاهب، تعاون با مسلمانان و حتی غیرمسلمانان است که در این امر تلاش های زیادی شد و جای کار هم دارد. بسیار نیازمندیم که در این زمینه فکر کنیم و کارها را پیش ببریم

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: امروز شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) انتظارات بسیار فراوانی دارند که در اصل بی مورد هم نیستند. اما در عین حال امکاناتی که لازم است، وجود ندارد. ما نیازمند امکانات هستیم تا بتوانیم از همه ظرفیت ها بهره مند شویم. همه ظرفیت ها را بکار ببندیم و با همکاری به پیش برویم تا این رسالت ها را دنبال کنیم. ضمن تبریک خدمت برادر بزرگوارمان آیت الله رمضانی انتظار دارم که این مسئولیت را با ابعاد مختلفی که در بیانات رهبر انقلاب مورد توجه قرار گرفته است مورد توجه قرار بگیرد و اقدام شود و فعالیت ها با سرعت و گستردگی بیشتر پیش برود.

وی درباره تأسیس تشکل های مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تشکل زنان، جوانان، پزشکان. بنیاد پزشکان بدون مرز را ایجاد کردیم که در حال گسترش است و یکی از نیازمندی های بزرگ جامعه است. امروز متخصصین و نخبگان زیادی در جهان تشیع داریم. افراد بسیار متخصص و پزشکان مجرب در زمینه های مختلف وجود دارند که در جهان پراکنده اند. این بنیاد را ایجاد کردیم تا بتواند این افراد را بکار بگیرد. زمینه فعالیت انها وجود دارد ولی نیاز به ادامه راه دارد.

اختری افزود: در مجمع توانستیم دانشگاه اهل بیت(ع) را راه اندازی کنیم و با تلاش های گسترده توانستیم به عنوان دانشگاه جهانی اهل بیت(ع) تثبیت کنیم و مجوز بگیریم که نیاز به پشتیبانی و کار زیادی دارد. در فضای مجازی کارهای خوبی انجام گرفته اما فضای مجازی به امکانات نیاز دارد. به تغذیه، تولید و پشتیبانی نیاز دارد. خبرگزاری اهل بیت با ۲۵ زبان در دنیا اخبار اهل بیتی را منتشر می کند. ویکی شیعه با ده زبان فعالیت می کند. همچنین بانک اطلاعات مجمع نیاز به فعالیت ها و گسترده تر شدن دارد.

وی در ادامه گفت: امروز بیش از یک میلیارد و هفصتد میلیون مسلمان و بیش از سیصد میلیون شیعه در دنیا وجود دارد. بعضی از حکام کشورها از ما گلایه می کنند می گویند شما مردم را شیعه می کنید، خدا شاهد است ما به دنبال شیعه کردن مردم به این معنا نیستیم اما موج انقلاب اسلامی این سوال را برای مردم ایجاد کرده است وقتی می بینند که مقاومت، ثمره عاشورای اباعبدالله و مکتب اهل بیت(ع) است، مردم به طرف دین و اسلام می آیند. این اقبالی که در دنیا نسبت به قرآن، اسلام، پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت وجود دارد، همه به برکت عاشورای حسینی است. ما نمی خواهیم مردم را دعوت کنیم تا شیعه شوند، اما آنان وقتی این معنویت و پرتو نور اهل بیت(ع) را می بییند به این مکتب گرایش پیدا می کنند و اینها همه از برکات انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان گفت: مجمع در همه دنیا جا باز کرده و با همه رهبران اهل سنت و مسیحی ارتباطات خوبی پیدا کرده است. امیدوارم دبیرکل محترم جدید بتوانند همه اینها را پیگیر کنند. بنده هم به عنوان یک عضو شورا در خدمت هستم امیدواریم بتوانیم دست به دست هم دهیم و کار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم تودیع و معارفه دبیران کل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) گفت: خدمات صادقانه و پیگیرانه حجت الاسلام والمسلمین اختری در مسئولیت های مختلف، بویژه در دوره اخیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای همگان روشن است.

سید عباس صالحی با بیان اینکه اهل بیت(ع) محور رکین و اصیل وحدت جهان اسلام است، افزود: وحدت جهان اسلام بر دو بال حرکت می کند یک بال قرآن کریم است که نقطه اتصال بیش از یک میلیارد مسلمان جهان است؛ مسلمانان با این کتاب در طول تاریخ ۱۴ قرن و بیشتر، نقطه اتصال یافته اند؛ چه در متن این کتاب کریم و چه در لایه های معرفتی آن.

وی ادامه داد: بال دیگر وحدت جهان اسلام اهل بیت(ع) است که همه ملل اسلامی این ذوات مقدس را به عنوان ذواتی می شناسند که با اتصالشان به منبع قدسی، اصیل ترین منبع دریافت دین هستند. و توطئه ها در جهان اسلام که متراکم تر و لایه های عمیق تری پیدا کرده است؛ حرکت بر این دو بال می تواند آرمان پیامبر اسلام و ائمه معصومین را محقق تر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد تأکید کرد: خوشبختانه با این نگاه، نظام و انقلاب اسلامی حرکت خود را آغاز کرد و بیانات امام و رهنمودهای رهبر انقلاب با این نگاه تنظیم شد و روابط خود را با امت اسلامی برقرار کردند.از یک سو قرآن و از سوی دیگر اهل بیت(ع) نقطه های اتصال جامعه ایرانی با بیش از یک میلیارد مسلمان است.

صالحی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع) توفیقات فراوانی داشته و در پیش خواهد داشت، درباره دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: به سهم خودم و به نیابت از رئیس جمهور از زحمات جناب آقای اختری سپاسگزارم، ایشان یکی از شخصیت های موثر در دوران انقلاب و پس از آن بودند و نقش ایشان در جبهه مقاومت که امروز به آن افتخار می کنیم، نقشی آشکار و فراموش نشدنی است. روزهایی، جبهه مقاومت به چشم نمی آمد اما امروز نتایج آن را در فضای استراتژی جمهوری اسلامی مشاهده می کنیم. ایشان به عنوان شخصیت خادم انقلاب حتما در حافظه انقلاب خواهد ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره دبیرکل جدید مجمع اظهار داشت: برای آقای رمضانی هم که در طول دوران خدمت چه در داخل ایران و خارج از کشور نقش گزاری های موثری داشتند آرزوزی توفیق داریم قطعا این چنین خواهد بود و آن تجربه ها به کمک ایشان خواهد آمد. امیدواریم از طریق انس با اهل بیت(ع) و گسترش معارف اهل بیت(ع) فضای جهانی را با فضای انقلاب و اسلام مستحکم تر و عمیق تر نمایند.

در ادامه آیت الله محسن مجتهد شبستری اظهار داشت: یکی از پرخاصیت ترین موجودات این عالم نور است. نور خواص فراوانی دارد. از جمله این خواص سرعت سیر و تشخیص اشیا از همدیگر است و نور خورشید هم که خواص خود را دارد. نور سرعتی بالغ بر ۳۰۰ هزار کیلومتر دارد و از سرعت صوت هم بیشتر است. یک خاصیت دیگر هم تشخیص اشیا از یکدیگر است و اگر نور خورشید نباشد نمی توان اشیا را از همدیگر تشخیص داد. و نور خورشید اگر نباشد تربیت رشد امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نور قرآن و نور عترت، نور معنوی است، افزود: در زیارت جامعه کبیره که شیخ صدوق از امام علی النقی(ع) نقل کرده بیش از هفت هشت مورد کلمه نور و انوار درباره اهل بیت(ع) به کار رفته است. خواص نور مادی را در نور معنوی عترت هم می بینم. در اثر نور حسینی و نور اهل بیت(ع) افکار پرورش می یابد. همین انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نهضت حسینی است. حق از باطل به وسیله این خاندان تشخیص داده می شود. عجیب تر از همه سرعت سیر در نور اهل بیت(ع) است.

وی عنوان کرد: اولین زائر اباعبدالله(ع)، جابر بن عبدالله انصاری است. در حج  دو میلیون مسلمان شرکت می کنند اما امروزه بیش از ۲۰ میلیون تن در اربعین حسینی حضور دارند این خیلی عجیب بوده و قریب به معجزه است. امیدواریم از این عزاداری ها که در ماه محرم انجام می گیرد حداکثر استفاده شود و این عزاداری ها و گریه ها مقدمه ای برای شناختن مرام حسینی باشد و سیاه پوشی های محرم از اکنون مشخص کرده که بسیار باشکوه تر از سالهای قبل خواهد بود. امیدواریم پیروان مکتب حسینی از این چراغ هدایت بیشتر بهره مند شوند و بعضی از دشمنان مثل وهابیت و به تعبیر دیگر تسنن آمریکایی و یا تشیع لندنی، امیدواریم شرشان به خودشان بازگردد.

وی درباره دبیران سابق و جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: هر دو شخصیت بزرگوار، خدوم هستند. آقای اختری در سوریه، لبنان و چند سال در دفتر بین الملل مقام معظم رهبری حضور داشت. در مجمع جهانی پرکاری ایشان قابل تقدیر است. گاهی من ساعت ۹ شب تلفن می زدم ایشان در دفتر مشغول کار بودند. زحمات ایشان قابل تقدیر است امیدوارم در هرکجا که مسئولیت داشته باشند موفق و موید باشند.حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در هامبورگ بودند و با شیعیان ارتباط فراوانی داشتند و از طرف مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای به عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) منصوب شدند، به ایشان تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت دارم.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم مجمع در حمایت از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) موفق باشد، همچنین عامل وحدت و در عین حال خدوم باشد. در سایت خبرگزاری اهل بیت(ع)، ثقلین و ... بیش از پیش موفق باشند.

در ادامه حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب گفت: خدمت های ماندگار ایشان در سوریه در روزهای مقاومت و جایگاه امروز که به نجات این کشور انجامید یادگار زحمات و تلاش های ۱۴ ساله آقای اختری در سوریه بود.

وی در مورد زحمات حجت الاسلام اختری در جایگاه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ایشان طولانی، مفید و تمام وقت به عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) فعالیت می کرد. وی از صبح زود تا آخر شب در خدمت مجمع بود.

نواب درباره دبیرکل جدید مجمع گفت: امروز با انتخاب رهبر انقلاب، آقای رمضانی که از یاران سابق انقلاب و نماینده رهبر انقلاب در اتریش و آلمان بود و در رشته های فقه، اصول و معارف اسلامی تحصیل کرده است، سکان امر به دست ایشان سپرده می شود. همچنان در شورای عالی در خدمت آقای اختری هستیم و زحمات ماندگار ایشان هیچوقت فراموش نخواهد شد. امیدواریم بتوانیم از مقدس ترین نهادی که توسط رهبر انقلاب تاسیس شده است ـ و از آغاز تاسیس با بی لطفی های زیادی روبرو شده ـ حمایت کنیم و نقش کوچکی در رساندن پیام اهل بیت(ع) به سراسر جهان ایفا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی طی سخنانی در این مراسم گفت: از حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای که این مسئولیت خطیر و مهم را به یکی از ارادتمندان خود واگذار کردند و همچنین از شورای عالی مجمع و همه برادران و خواهرانی که در جلسه حضور پیدا کردند تشکر قدردانی می‌کنم.بی‌شک این کار مهم با این گستردگی بدون حضور نخبگان و صاحبان اندیشه و خصوصا شورای محترم عالی، علما، مراجع، دفتر مقام معظم رهبری و ارشادات رهبر انقلاب ممکن نخواهد بود.

رمضانی اظهار داشت: از همه دبیرانی که از ابتدا در مجمع جهانی اهل بیت(ع) تلاش کردند و مسیر را هموار کردند از آیت الله تسخیری، دکتر ولایتی، آیت الله آصفی(ره) و نیز برادر عزیز و بزرگوارمان حجت الاسلام والمسلمین اختری که به حق از خادمان نظام و ولایت هستند نیز تقدیر می‌کنم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: راهبرد مجمع همانطوری که در سخنان مقام معظم رهبری بود عقلانیت، معنویت، عدالت خواهی، بیداری و ترویج نهضت مقاومت است. بیانات رهبر انقلاب هم در قرآن و هم در روایات مورد توجه قرار گرفته است. شاید ۳۰۰ آیه در قرآن درباره عقلانیت و تفکر آمده است. ائمه معصوم هم از پیروان خود همین را طلب می کنند که مسیر؛ مسیر عقلانی باشد.

وی ادامه داد: اهل بیت هم میزانند، هم مصباحند و هم مفتاح. اهل بیت واسطه در عرفان، معرفت، عبودیت و توحیدمحوری هستند. این راهبرد باید موردتوجه قرار گرفته شود.

رمضانی با بیان اقدامات انجام شده در مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: کارهای زیادی که انجام شده باید حفظ شده و ارتقاء و توسعه داده شوند. انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی بود که زمینه یک حرکت عظیم فکری را در دنیای امروز به وجود آورد و این سیل استقبال نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) را که در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم ثمره همین انقلاب است.

دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب شد تا نظریه ای که می‌گفتند هیچ گاه انقلاب دینی نخواهیم داشت باطل شود. این انقلاب باعث شد مقدمه دولت، جامعه و امت اسلامی و زمینه تمدن اسلامی را فراهم شود.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نامه هایی که مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکا در برابر اسلام لیبرال و در برابر اسلام افراطی نوشتند به عنوان یک نسخه فکری اشاره به یک عقلانیت و اندیشه اعتدالی دارد. در حقیقت رهبر معظم انقلاب را نباید فقط رهبر جمهوری اسلامی ایران و ولی امر مسلمین دید. ایشان در حقیقت به عنوان یک مصلح فکری و دینی امروز درخشید.

وی افزود: همین نگاه را درباره ائمه هم داریم. ما به امام حسین(ع) شاید کمی بی مهری کردیم. امام حسین(ع) فقط الگویی برای شیعیان نیست. ما هم به لحاظ کلامی معتقدیم که امام حسین(ع)، امام انس و جن است. او هم برای شیعیان اسوه و الگوست و هم برای مسلمانان به خاطر احیای سنت‌ها و همین طور الگو و اسوه است برای همه پیروان ادیان ابراهیمی و برای کل بشریت. اگر چنین نگاهی را به این دستگاه که دستگاه هدایت بشری است موردتوجه قرار دهیم قطعا مسئولیت مهمی متوجه کارگزارن نظام، متولیان و حوزه‌های علمیه است.

دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: فعالیت ها و مطالباتی که رهبر معظم انقلاب از مجمع جهانی اهل بیت(ع) دارند با جدیت پیگیری خواهد شد، گرچه کمبودها و کاستی ها بوده و هست. در عرصه مدیریت فرهنگی و دینی باید ببینیم چه عواملی باعث توسعه و موفقیت است و چه موانعی باعث فاصله گرفتیم از اهداف. ما با مطلوب خیلی فاصله داریم و این در همه عرصه ها وجود دارد. مطالبات و نگاهی که مقام معظم رهبری در خصوص مجمع دارند و مجمع را به عنوان تراز عرصه بین الملل مطالبه می کنند واقعا خواندنی است و باید دقت‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

رمضانی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات ۱۵ ساله حجت الاسلام والمسلمین اختری در مجمع جهانی اهل بیت(ع) قدردانی کرد و گفت: قطعا از تجربیات حجت الاسلام والمسلمین اختری بهره خواهیم برد.

آیت الله «محمدعلی تسخیری» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم تکریم و معارفه دبیران کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  متن کامل حکم حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب را قرائت کرد.

متن کامل حکم رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ رضا رمضانی دام‌ توفیقه

به پیشنهاد اعضای محترم شورایعالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، جنابعالی را که از تعهد و سوابق علمی و تجربه طولانی فعالیت در خارج از کشور بهره‌مند هستید، به‌عنوان دبیرکل آن مجمع منصوب می‌کنم.

امید است با رویکرد تحول‌گرا و متناسب با شرایط حساس بین‌المللی و جایگاه مهمّ پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام و نیز با استفاده از نیروهای فکری، جوان، کارآمد و مجرّب و نیز ارتباط مؤثر با علماء و اندیشمندان و بویژه اعضاء محترم شورایعالی و مجمع عمومی در نشر معارف اسلام ناب و وحدت امّت اسلامی موفق و مؤید باشید.

لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های مخلصانه و دیرپای جناب حجت‌الاسلام آقای اختری در مدیریت مجمع محترم تشکر نمایم

توفیق همگان را در انجام وظایف محوله از حضرت حق مسألت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

آیت الله تسخیری در ادامه اظهار داشت: اشاره ای به مسئولیت خطیر دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) می خواهم داشته باشم. اولاً مکتب اهل بیت(ع)، مکتب عظیمی است. مکتبی است که کل تعالیم انبیا را در بر دارد. عظمت مکتب به طور طبیعی مسئولیت دبیرکل را نشان می دهد. مساله دوم مسئولیتی است که مقام معظم رهبری بر عهده دبیرکل مجمع گذاشته اند که با رویکرد تحول گرا و مناسب با شرایط حساس بین المللی و جایگاه مهم پیروان اهل بیت(ع) می باشد.

وی افزود: انتظاری که پیروان اهل بیت در نقاط مختلف جهان از چنین مجمعی دارند مسئولیت عظیمی است. امروز شاید پیروان اهل بیت(ع) در ۱۰۰ کشور حضور دارند و موثر هستند. شیعیان می خواهند مجمع پشتیبان قوی آنان باشد، حقوق آنان را تامین کرده و مدافع این حقوق باشد.

تسخیری با بیان اینکه فعالیت دشمنان این مکتب به خصوص فعالیت های وهابیت اهمیت این مسئولیت را تبیین می کند، افزود: امکانات پیروان اهل بیت(ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی زیاد شده است. در یک زمانی مجله هایی که شیعیان منتشر می کردند شاید یک یا دو مجله بود. امروز امکانات تبلیغاتی تشیع بسیار عظیم است. امکانات مالی، فکری، اندیشه ای، مولفات و کتاب های شیعه در کل جهان منتشر شده است. پس به موازات این امکانات، فعالیت های ما باید خیلی بیشتر باشد. پیروزی انقلاب اسلامی عظمت فوق العاده ای به تشیع هدیه کرده است. مجمع باید خود را در این سطح قرار داده و بتواند اهدافی که در اساسنامه اش آمده محقق کند.

وی تأکید کرد: پرچم مقاومت مستضعفین امروز به دست شیعه، به دست جمهوری اسلامی ایران، حزب الله، انصارالله یمن و شیعیان بحرین است. من آرزو دارم دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) بتواند پیام این مسئولیت را خوب دریافت کند و این اهداف را محقق کند. معتقدم آقای رمضانی می تواند این پرچم را به مقصد برساند. در اروپا شاهد اجلاس بزرگ مراکز اسلامی بودم. اجابت دعوت خیلی عالی بود و صحبت حجت الاسلام رمضانی هم عالی بود. امیدوارم این مسئولیت جدید یک مسئول تحول گرا را ببیند. ما می خواهیم تحول انجام بگیرد. همه ما از جناب حجت الاسلام والمسلمین اختری تشکر می کنیم همانطوری که آیت الله شبستری فرمودند ایشان تا آخر وقت ممکن فعالیت داشتند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان گفت: آرزو دارم که مجمع جهانی اهل بیت(ع) روح تازه ای را پیدا کند و یک مسیر پرخیر را طی کند. آرزو دارم آیت الله اختری در یک پست و منصب جدید بتواند خدمات خود را ادامه دهد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رمضانی حکم خود را از دست آیت الله تسخیری دریافت کرد.

آیات و حجج الاسلام خاتمی، محمدی عراقی، قمی، نواب، مجتهدشبستری و شیخ حسین معتوق، دکتر عباسی و آقای ابراهیمی از اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای تقدیم هدایای در نظر گرفته شده به حجت الاسلام والمسلمین اختری روی سن حاضر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد هدیه ای به پاس تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین اختری به ایشان تقدیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی در غربِ تهران
اسرائیل، پادشاه لخت بود!
نقض قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تغییر قانون هدفمندی یارانه ها، در اصلاح نهایی جداول بودجه۱۴۰۳
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top